Argh, åh, ghi!

TISDAG. Jag är skit arg just nu. Jag har pluggat hårt nu i två dagar utan att ha ett normalt liv i mer än två timmar. Jag hittar inte heller något fungerade word på datorn som varit på lagning och antagligen raderat det, smart! Jag förstår inte rikigt mina egna anteckningar på sömnen och jag har feber.

Var precis nere och åt, jag blir allvarligt talat cp på min syster som får prata i telefon och sitta vid datorn dygnet runt utan att behöva göra någonting. Jag menar verkligen dygnet runt, mamma och pappa har slutat tjata på henne och då får jag försöka. Men nehe, då ska pappa självklart säga att jag är dum som har mössa på mig inomhus. Förstår ni vilken lust jag hade att bara resa mig upp och hälla jouisen i huvudet på honom och be honom dra åt helvete.

 Jag brukar verkligen inte vara så känslig, vet att dom är strängare emot mig än henne eftersom hon lyckades vara ängel ända tills hon nästan var nitton och jag var tretton när jag slutade med ängelfasonerna. Jag städar alltid mitt rum, vet att en del av er tycker att jag är pedant, jag tvättar när det behövs och jag klagar aldrig om det inte står mat på bordet. Jag kan starta en brasa och göra läxor utan att börja panikgråta. Hon sitter bara där vid datorn och telefonen, jobbar någon gång ibland, träffar aldrig någon och tränar inget. usch, det äcklar mig hur arg jag blir på henne.

Andas andas. Jag som kommit över alla mina hat i hela världen (förrutom en, men den är sedan lågstadiet och kommer aldrig kunna tränas bort). Så ska hon börja gå på mina nerver utan att mamma och pappa längre orkar bry sig. Andas andas. Nu tänker vi bort att jag hör hennes röst där nere i ett telefonsamtal och ser att hon är inloggad, tänker istället på att imorgon är mitt sista rediga prov innan lovet, hoppas jag!

Andas andas, nu kom kattskrället med sina tassar över hela tangentbordet också.

Kommentarer
Postat av: Jesper

Kan lära dig hur man stänger av det trådlösa för henne? ;P

2008-12-09 @ 21:09:36
Postat av: elin

sv: ja, tydligen så gör dom det:( jättesynd ju. tror det är sju personer som slutat i vår klass nu ...

2008-12-10 @ 15:48:20
URL: http://elinlouises.blogg.se/
Postat av: Svar på jesper.

ja, vad bra. Bara det inte märks!

2008-12-10 @ 18:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0